torsdag den 24. september 2009

14 dage til start





Så er der kun 14 dage, til vi drager til Beirut for at cykle gennem Libanon, Syrien, Jordan og Palæstina. Jeg var også med sidste år, og det var en enestående oplevelse. Tænk at få lejlighed til at møde kvinder fra over 30 forskellige nationer og med egne øjne se og høre om den konflikt, der vedrører os alle. Mit syn på Mellemøsten og de mennesker, der lever der, blev kraftigt revideret. Vi blev mødt med en enestående gæstfrihed, åbenhed og nysgerrighed, og nu glæder jeg mig utroligt meget til at komme derned igen og også til at gense forhåbentlig nogle af mine cykelveninder.

I mellemtiden har jeg læst meget mere og er bedre forberedt til at stille spørgsmål og komme lidt dybere ned i problematikken dernede. Vi tror naturligvis ikke, vi kan skabe fred ved at cykle rundt, men vi kan med egne øjne se, hvad der sker og gå hjem og fortælle om det. Der er alt for mange stereotype forestillinger om Mellemøsten og de mennesker, der lever der.

Så jeg har spændt hjelmen på hovedet og er klar.

Dorthe

Ingen kommentarer:

Send en kommentar